torsdag 12 juli 2012

Lite tankar

Igår var en riktig kämpig dag med alla känslor! Men tog oss en promenad och hämtade ut lite paket, bara det gör ju att man bli på bättre humör. Sen vidare till affären för att handla lite mat, vart grillat och sen jordgubbar och glass till efterrätt.
Efter det tog vi en kort promenad med Skrållan, hennes lille tass är fortfarande inte hundra. Men bättre. Men blir bara korta promenadera för henne nu.

På kvällen bara myste Alicia och jag, mammas lilla plutta. Vi duschade och bäddade rent i hennes säng.
Hon skulle få följa med mormor och morfar idag. Så självklart måste man vara fin och gjorde "änglahår" och målade naglarna. Hennes första kommentar imorse, "åka mommo moffa dag"?
Gick och väntade hela tiden tills dom kom. Vilken glad tjej att få vara med dom 2 finaste en hel dag! Hon har tur hon lilla Lisan att ha sån fin mormor och morfar.

Vad händer annars idag? Jag har städat lilltoan nere. Behövs en omgång på "stor" toan också. Ska jag ta mig ann det? Egentligen känner jag att det inte är min grej. Men jag älskar att ha det rent omkring mig. Är ju ganska mycket här nu.
Stugan ute i Valö har blivit ett ställe där jag åker ut om jag behöver vara själv. Att få andas, fundera, tänka och gråta en skvätt. Bara vara jag. Där känner jag mig lugn. Att bara känna att jag har MITT någonstanns gör det mycket enklare. Att jag har ett ställe att "rymma" till om det blir alldeles för jobbigt imellan åt.
Det går ju bra att vara tillsammans här hemma. Men att man ändå har sitt.

Snart ska vi äta go mackor från hembageriet och ta oss en kaffe. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar