söndag 15 juli 2012

Länge sen.

Den här sommaren verkar regna bort. Eller vad tycker ni? Jag kan tycka sommarregn är härligt. Men nu är det inte härligt längre. Som jag uttryckte mig idag "Det är ju fan så man vill skjuta huvudet av sig". Ja, ni fattar. Då är det illa.
Så istället för att göra det, drog vi till Uppsala för att köpa en garderob till Alicias rum. Det gick bra men kunde gått bättre. Men vi har ju som sagt mycket att jobba med. Vissa saker går inte heller få bort. Så att säga "Man kan inte lära gamla hundar sitta" Jag vet, vissa kan man lära...

Lisan fick iaf sin nya garderob. Som för tillfället står nere i hallen fortfarande eftersom den inte gick att få upp för trappan när den är ihop skruvad. (köpte den på blocket) vi är inte så dumma, så att vi skruvar ihop den nere och sen bär upp den. Men iaf. Så imorgon ska vi skruva isär den lite och sen bära upp den. Sen ska lisan och jag dona och greja lite på hennes rum. Om vädret tillåter tänker jag börja slipa hennes små möbler som ska få sig en liten make over ;).

Har haft Stefan och Johanna på fika här ikväll. Mycket trevligt. Var så bruna och fina. Fina är dom jämt men bruna, för dom jäklarna var så smart att dom åkte till solen istället för att som vi andra dumma svenskar VÄNTA på solen och sen går och klagar på vädret.

Men det största som hände ikväll var en annan sak.
Vi satt och åt mat och så började vi prata om hur man kunde göra för att sluta med nappen. Så tillslut var det en ÖVERLYCKLIG tjej som sprang upp efter alla sina nappar, 3 st. Tog saxen och klippte sönder dom alla tre. Det gick över förvänta att somna utan dom också. Min stora tjej.
Hennes kommentarer slår allt! Hennes miner och humor! Älskade lilla Lisan som börjar bli så stor med så stort hjärta och vilja.

Nu på kvällen tog Skrållan och jag oss en promenad. Hon går jättebra på tassen nu om vi håller oss på asfalt och inte grus. Så vi gick runt simbadet. Så lugnt och tyst. Skönt! Gå där alldeles själv och skingra tankarna.

Nu är det sängen som gäller. Inte ett dug trött. Men måste lägga mig för att orka upp i tid imorgon för en morgonpromenad.

Tjipp o hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar