måndag 16 juli 2012

Njuta av dagen!

Efter att ha tagit tag i strykningen här hemma i Österby sätter jag mig nu ner med en kopp te och en stor skål med nötter (även några med choklad) Det är jag värd!

Jag läste en bok. Nu när jag precis skulle skriva vad den hette glömde jag det...
Men iaf, jag läste ut den för några dagar sedan. Det var en tjej som berättade om sin upplevelse när hon var med i Tsunamin och miste sin pojkvän. En otroligt läsvärd bok.
Men i slutet skrev hon att hon försökte njuta av dagen. Alltså njuta för dagen. Inte se så mycket framåt och planera utan njuta här och nu. Så har jag försökt tänka nu i några dagar. Eftersom jag är en människa som verkligen kan skena iväg i framtiden och tänka hur allt ska eller kan komma att bli. Det är inget bra. För man blir så besviken och hinner inte med vad det är som händer JUST här och nu.

Livet är inte lätt och kan förändras på så kort stund. Man bråkar om skitsaker man blir besviken över saker man trodde skulle hända men som aldrig hände osv. Då är det väl bättre att göra som hon. Njuta av dagen, sen får man se vad morgondagen har att bjuda på.

Klart man ska ha drömmar osv. Men inga stora projekt.

Nu ska jag njuta av tystnaden i huset och mitt te ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar