tisdag 3 juli 2012

Cykelturen som jag överlevde med käften full av mygg

Efter den här dagen är Skodan jättefin invändigt just nu. Lite småfix kvar sen är det kanske trevligt att åka i den, iaf lite trevligt. Anders får tvätta den, sånt tycker jag inte är speciellt roligt.
Nu på kvällen tog vi oss en promenad. Efter det fick jag ju lite mer smak för motion. Kan ju inte gå mina supersnabba promenader längre pga benhinneinflamationen. Så jag tog cykeln runt Film. Fort gick det och mår illa, det gör jag. Mygg så in i bängen. Men några mindre i Film efter att jag varit där. Eftersom jag fick munnen mer än halv full när jag cyklade där. Han även plocka några småflugor! Men skönt när man kom hem som vanligt. Så kan hända att det sker någon mer gång i år.
Det har inte hänt så mycket idag. Alicia och jag har varit i Valö. Jag städade bilen och Alicia lekte med sina kusiner, mormor och morfar. Han träffa syrran (moster) en jättesnabbis också.

När jag kom hem mådde jag inte alls bra, huvudet värkte och känslorna svämmade över. Lisan skrek och inget var bra.
Så av ren ilska städade jag undan här. Känns inte som jag gör annat än det här hemma i Österby. Men jag måste ha undan plockat och snyggt runt mig för att kunna leva. Alla är vi olika. Jag är väl lite mer olik alla andra när det gäller just det. Och kan inte ha en ända grej framme som inte ska vara framme. Varje sak har sin plats ungefär. När Anders tycker att han har plockat undan och går så ser mina ögon något helt annat, typ att det ser förjävligt ut och "här måste saneras" ungefär. skönt att få låna hans ögon någon gång ;).

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen äta lite vattenmelon.

Imorgon ska vi in till stan. Alicia ska bli av med gipset! ÄNTLIGEN! gud så skönt. Det ska vi fira med en glass imorgon och kanske någon god mat och ett långt härligt bad och plaska som aldrig förr.
Kanske att även jag firar lite på min kant med nya underkläder :)

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar