söndag 1 juli 2012

BRA DAG!!!

Igår var det ju en väldigt jobbig dag som till slut, slutade ganska bra ändå. Det var bara lite kyligt och jobbiga känslor. A gick och lag sig och jag låg nere på soffan och kikade på en film. När filmen var sluta kom alla tårar. Typ otröstlig! Jag kom på mig själv efter att ha sett filmen vad som är viktigt för mig och vad det är jag måste ändra på och kämpa för. Det som slog mig var bra. För det var som en sån "aha upplevelse". Typ vad håller jag på med. Nu vart det gåtor igen :) Men den känslan var väldigt skön, den jag fick där runt klockan tre i natt.haha.

Idag började dagen bra. När halva dagen gått åkte vi ner till Öregrund. Vi åt glass och hade kaffe med oss som vi fikade på, på en klippa vid vattnet. Vi satt och pratade, lugnt och sansat medan lisan lekte.
Det var riktigt skönt. Jag hade en skön känsla i kroppen. Det var nog för att jag var med A och jag kände mig lugn. Den känslan som jag vill ha. Vi pratade om allt! Men vi har mycket kvar. Men sånt som vi MÅSTE prata med varandra om, om vi vill att det ska funka. Alltså var det jävligt skönt att sitta där på klippan med min kille och min älskade lilla unge som sprang där på klippan och var så nöjd över livet!

Vi åt slarvmat idag, fan semestern har knappt börja och vikten har börjat gå uppåt för länge sen. Det här får det bli ett stopp på. Jag trivs med mig själv. Men jag mår inte bra i mig själv när jag lägger på mig några extra kilon. Så dom ska väck :) Men inget jävla tjaffs med dieter hit och dit. Nej, jag ska unna mig en och annan glass och bulle ibland .

En till sak som gick över förväntan som jag sagt att jag aldrig mer skulle göra och inte heller gjort på ett tag. Det var att jag klippte Anders nu på kvällen. Det gick så himla bra. Vi pratade och jag klippte. Inte alls så som det brukar vara, det brukar vara som så att jag vill sticka saxhelvete i hans öga då. Hade inte ens en tanke på det idag. och det var liksom sådär skitbra på en gång! STOLT!

Imorgon då, jag vill inte att det ska bli imorgon. Jag måste åka till arbetsförmedlingen. Jag hatar det.
Men det är ett ont måste om jag ska överleva. Jag måste hitta ett jobb nu så jag slipper det där stället!
Har sökt massor av jobb, men jag verkar vara ointressant för dom flesta. Funderar faktiskt på att kanske gå någon utbildning eller något.
Har ju lite inbokat på mitt "gamla jobb" så det känns skönt iaf. Jaja bara tagga till imorgon och ta fram min hårda sida. Som jag brukar ha när jag parkerar bilen utanför, men som försvinner när jag kommer innanför dörren. Då vill jag bara kissa på mig och skämmas och gå ut därifrån.

Lisan ikväll när vi låg i hennes säng och pratade som vi alltid gör innan det ska sovas.
Så började hon prata om hur många år hon var och satte upp 2 fingrar och sen 3 fingrar som hon skulle fylla i "sommarn"

Jag: Ja, tänk att mammas lilla tjej börjar bli så stor, jag ska nog gräva ner dina fötter i jorden så att du inte kan växa mer. För du kommer ju alltid vara min lilla bebis.
Alicia: NEJ!!!
Jag: Joho, mammas lilla bebis! (retas)
Alicia: Nee, mamma :(, Ajaj ingen bäbs. Jag är UNGE! (bestämd röst)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar