söndag 17 juni 2012

Regnet som bara öser ner. MER OCH MER

Idag var det "staketbyggardag" som mamma fick av oss ungar och pappa i morsdags present.
Vad vaknade man till? Regn. Hur blir denna dag tänkte vi nog alla. Men vi trotsade vädret och samlades allihopa i Nybo. Vi började med fika för att se om regnet slutade. Men det kom bara mer och mer.
Men när vi väntat tillräckligt länge tog syrran tag i det där. Så vi tre systrar och pappa gick ut för att börja måla. Bröderna våra kom ut efter ett tag och började pyssla lite med "sitt". Men när pappa började gräva så kom även dom igång. Sen efter att vi hade ätit mat kom ju solen äntligen fram. Så då körde vi alla igång med att måla brädor till staketet, lillebror tog tag i att trimma gräs till midsommar. Så dagen vart ju inte alls tokig. Vi fick massor gjort, en riktigt bra start och en bra början till ett nytt staket :)
Är så glad att jag har en så fin familj som jag har!

Nu ligger jag i sängen i mitt lilla "hus", lisan är hos pappa Anders.
Jag vill så gärna få det att funka. Jag vill ha min lilla familj samlad på ett ställe. Hatar att ha det såhär.
Allra helst nu när Lisan gjorde sig illa. Jag vill bara ligga där och hålla om henne. Tänker på hur ont hon hade i armen i torsdags, vilken kämpe hon var och är. Hon är så duktig med gipset och glad fast hon inte kan göra allt hon vill göra. Var så jobbigt att se henne ha så ont, den känslan att inte kunna ta över smärtan istället för henne. Min älskade lilla tjej. Men imorgon ska jag träffa henne. Ska vara i Österby i veckan. Så ska vi ta långa promenader hon och jag på kvällarna.
Jag vill känna trygghet och kärlek med Anders. Få det så, som vi hade det i början.
På fredag har vi varit gifta i 5 år. Det känns inte ens roligt att fira, och den känslan är så jävla tråkig!
Jag hatar att känna så. Men jag kan inte styra över mina känslor.
Midsommar är den bästa tiden på året för mig, har alltid älskat midsommar. Hoppas jag kan göra det bästa av den här midsommaren.

Nu kanske det skulle vara en ide att sova?
Blir en kort dag på jobbet imorgon. Imorgon fyller min lillebror år också. Så efter jobbet ska jag nog åka förbi honom och ge honom en Grattiskram och en liten present.
Sen ska jag hem och måla lite mer brädor till staketet.

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar