fredag 22 juni 2012

Midsommarafton

Idag har det varit och är fortfarande midsommarafton, vilket härligt väder vi har haft!
Vi började dagen lugnt och skönt ingen stress, som sen övertogs av stressen och höll på att slita mig i stycken.
Men vi kom iaf iväg på midsommarfirande. Vi åkte till Gärdeby i Alunda. Det var jättebra där och vi han till och med vara med och dansa. Så härligt att se Alicia ha så skoj! Vi var där med Anders syster och familj.
Vi har mest myst och tagit dagen som den kom, grillade och åt gott. Efter det gick vi ner till herrgården här i Österby. Riktigt mysigt att sitta där och kika när dom dansade "gammeldans" vet inte om det heter så. Men dom såg så glada ut. Vart ju sugen på att börja själv. När vi kom hem efter det tog vi glass och jordgubbar som vi inte orkade äta direkt efter maten. Så nu har vi väl gjort allt man ska :).

Dagen har alltså flytit på bra, utan några konstigheter. Det spårade ur lite. Men det är sånt där små tjaffs som alltid kommer att finnas. Envisa som vi är båda två och ska ha rätt i allt. Men det har även runnit av oss båda två rätt snabbt (är väl mest mig det ska rinna av, iaf just idag). Så det har varit jätteskönt. Känns även jätteskönt!

Anders kom till och med ihåg att det var våran bröllopsdag. 5 år som gift idag alltså. Fick en fin blombukett med 10 röda rosor i. Det har inte varit lätta för oss. Läste pappas tal som han skrivit till oss på våran bröllopsdag. Läste det för någon vecka sen, fick tårar i ögonen. Eller jag grät snarare. Han hade skrivit att han önskade oss alla lycka på livets krokiga väg. Han hade/har så rätt i dom orden.
Våran väg har verkligen varit förbannat krokig! Och backig, mycket nedförsbackar! Men uppförsbackar kan också vara jobbiga. Det har alltså varit krokigt och backigt. Men det är något som har fått oss att försöka. Riktigt vad vet jag inte. För tror många skulle ha givit upp för länge sedan.
Vi försöker fortfarande. Men vi kom ju till ett stopptecken för ett tag sedan.
Denna gång stod inte bara jag där. Vi var där båda två.
Vi visste inte vart vi skulle ta vägen. Så den ene tog åt vänster och den andre till höger. Sen får vi se om vi hittar tillbaka till varandra. Vi har haft många fina stunder tillsammans, en av dom var just för 5 år sedan. Men det negativa har liksom tagit över för mycket på sista tiden. MEN, det är det vi försöker rätta till nu. Idag var en dag som verkligen kändes som vi är på rätt väg. Vi gjorde ingen stor sak av dagen. Utan vi bara njöt och var tillsammans. Det var nog det som var så bra, vi hade inga förväntningar eller planer.



Imorgon är det midsommardagen. Jag vill åka hem till mamma och pappa och fika mig lite :) Älskar att vara hemma hos mamma och pappa. Där är jag lugn och glad.
Sen vet jag inte, var min tur att få festa till lite på midsommar. Just nu har jag ingen större lust. Men kanske att vi åker några stycken till Öregrund och bara sitter och snackar och tar någon drink eller två. Eller grillar här hemma och bara är. Ska försöka få med mig syster på något av det. Ibland kan den "jäkeln" vara svårfångad ;) Vet ju att du läser. Tack för hjälpen med håret. Det vart ju skitbra till slut. Du är verkligen min vapendragare/räddare i nöden/ Bäste vän! Du ska bara veta vad du betyder för mig. Jag skulle inte klara mig utan dig. Som idag när jag inte har träffat dig på en dag blir det va? Nej två? Ja, då känns det som vi inte setts på en vecka. Du är en del av mig! Tack för du finns!

1 kommentar:

  1. Tack för att du finns!! Jag kör er gärna om ni ändrar er ;)

    SvaraRadera