torsdag 21 juni 2012

Dagen innan midsommar

Torsdag idag, dagen före midsommarafton. Den bästa tiden på året om man frågar mig.
Jag vet inte varför det har blivit så. Har så fina minnen från midsommar när jag var liten, härligt väder, glada människor, god mat och Lasse Stefanz.
Idag var Alicia och jag in till Uppsala. Hon skulle få handla en sak för att hon var så duktig hos doktorn.
Vi hade en så bra dag hon och jag. Sen träffade vi på mormor o morfar(mamma o pappa) i Uppsala också.
Åt lite mat på IKEA tillsammans, sen åkte vi vidare till Gränby. Där sprang vi på varandra igen.

När vi var hemma igen började jag plocka lite och satte igång Lasse Stefanz. Midsommar utan dom funkar inte. Pappa lyssnar alltid på dom, även då på midsommar. Det är nog för att jag är uppväxt med att lyssna på dansband på midsommar som får mig att bli så glad av sån musik. Pappa spelade alltid sån musik och vi dansade till den när vi var små. Pappa och jag var riktiga hejare på det där med dans ute på altanen. Jag blir helt enkelt glad av att lyssna på dom. Älskade pappsen.

Nu på kvällen har jag städat, städat och så har jag städat. Höll på att bryta ihop där ett tag.
Så jag tog en paus och åkte och hämta fin fina midsommarkransar som Elli har gjort till Alicia och mig. Vi kommer vara så fina imorgon, Få se om Lisan vill ha sin. Har pratat om att ha blommor i håret jättelänge. När jag väl kommer hem med dom och sätter den på hennes huvud säger hon att den kliar och hon sliter av sig den. Vi får helt enkelt se imorgon. Men ser hon hur fin jag är kanske det släpper ;)

Hem igen, fortfarande på brytningsgränsen. Så då vände jag bara och så åkte jag ut till Åby med present till storebror som han skulle ha fått när han fyllde år. Men då var det någon unge som gick och "bröt" armen;) Så kom aldrig iväg. Så nu på kvällen åkte jag över. När jag kom var det bara Stina och barnen hemma. Så Stina och jag satt ute på altanen och prata om ditten o datten. Riktigt trevligt. Sånt ska man göra oftare. Bara sitta och prata om inget. Storebror kom hem sen så jag han träffa honom också :) vilken tur jag hade.
Ida och jag hann till och med kasta "Freezbee".

Nu har jag tagit en lååång dusch. Gud så skönt det var. Så nu är jag som en ny människa. Skulle ha målat naglarna också. Men måste ju få bort det nagellack jag har kvar först. Bad Anders att köpa hem Aceton. Men var bara det att han kom hem med Desivon ;) Lite svårt att få bort det då. Så det får vi ta imorgon.
Tänkte försöka komma upp tidigt, för att gå ut och sätta mig på alten när det är alldeles tyst. Men det får vi se hur det blir med det.

Trevlig midsommar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar