torsdag 28 juni 2012

Dagen som varit

Natten som var, var en jobbig natt. Hade inte somnat när klockan slog 02.00. Men då var jag fortfarande lugn. Men när klockan började närma sig 03.00 så började paniken göra sig påmind. Det minsta lilla ljud SKREK i mina öron. Så jag gick ner och lag mig på soffan. Men när jag lag mig där började fåglarna vakna till liv. Så när klockan var 03.30 hade jag givit upp.
Men jag var inte vaken och såg att klockan blev 04.00 så någon gång där i mellan somnade jag väl.
Lisan vaknade till runt klockan fem. Så då kröp jag ner bredvid henne och sov tills klockan ringde. Då var jag lagom pigg att kliva upp.

Kom till jobbet, kändes vemodigt att det var sista dagen.
När jag gick därifrån på eftermiddagen hade jag faktiskt tårar i ögonen.
Men har lite inbokat till hösten så då får jag ju träffa dom igen.
Hem och hämta Lisan som skulle åka till hennes dagis för att säga hej då och gå på sommarlov.
Hon har världens bästa "fröknar" Tråkiga är att en av dom måste flyttas. Hur FAN tänker kommunen!
Lisan och även vi bara älskar henne. Och det vet hon. Hon är jätteomtyckt av många. Så varför flytta på henne! Vi får hålla tummarna att hon blir kvar! Så även när vi åkte därifrån var jag ledsen och hade tårar i ögonen. Även lisan var lite nere att inte få ha sin "fröken" kvar. Men kommer ju träffa henne på gården på dagis. Men ändå. Lisan är så trygg med henne!

Nu på kvällen har jag tagit itu med strykningen. Känns skönt att det är avklarat. Det är sånt där man har över sig. När lisan hade somnat så tog jag Skrållan och Mozze på promenad. Var så mysigt att gå där på vägen, var alldeles tyst och härligt! Men gick och tänkte "Vad gör jag om vargen kommer", i samma sekund som jag tänker det, prasslar det till i dikeskanten och ut kommer ett vildsvin! FAN hinner jag tänka men behåller lugnet och vänder med hundarna. Jag gör fort! Sen började vi springa när jag inte såg svinet längre. Så det var lite löpning såhär på kvällskvisten.

Har även hunnit träffa Sandra, Jotte och deras lille Aron. Så himla fin och jag fick gosa med bebis lite idag också. Så efter lite tårar och vemod i kroppen så vart det ju riktigt bra.

Nu är det väl bara sova kvar. Hoppas jag kan sova bättre inatt.
Imorgon är det grillning här hemma i Nybo för syrran mig och lisan. En riktig tjejkväll. Lisan har beställt kött till det skulle vi äta sallad ;)

natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar