fredag 29 juni 2012

Fin dag med Alicia och syster

Sitter här i soffan, med magen full i mat. Har det väldigt bra! Idag har det varit en fantastisk dag, en sån dag där man bara älskar livet. Sådär så att man tycker att det är skitroligt att till och med gå på toaletten typ.

Dagen började med en lugn start. Som fortsatte i det tempot kan man säga.
Alicia, jag och syrran åkte till Östhammar för att handla mat till finmiddagen ikväll.

Jag skulle bjuda syster eftersom hon varit snäll och varit lite barnvakt nu i veckan och för att jag tycker om ná så mycket.

Så ikväll åt vi grillat kött, färsk potatis i ugnen, sallad, vitlöksbröd tzatziki och sån där konstig ost, Halloumi. Den osten var inget för mig. Till efterrätt vart det winernougat glass och kaffe. Har även vräkt i mig massor av nötter och choklad. Så magen värker nästan av allt gott förutom den där osten då.

Efter att vi varit i Östhammar tog vi även en cykeltur. Hade picknick med oss som vi stannade och fika upp.
Att bara ta en liten cykeltur och ta med lite fika, sitta och prata och mysa gör så mycket mer, än att bara duka fram fikat på bordet. Sånt ska man göra oftare! Bara njuta.



 


Nu ska vi fortsätta kvällen i samma sköna lunk så får vi se vad lördagen har att erbjuda imorgon...


Mina fina tjejer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar