fredag 11 maj 2012

11 maj

Fredagen den 11 maj. Vad har hänt?
Jo, Alicia och jag sov i "stugan" första natten. Hon tyckte det var jättemysigt. Hon somnade inte förrens klockan 22. Men var pigg som en lärka ändå klockan 05.30 när klockan ringde. Älskade unge!

Vi åkte till dagis, Alicia skulle lämnas på en annan avdelning som inte blir så värst ofta nu för tiden. Öppningsavdelningen.Så hon vart jätteledsen och usch vad jobbigt det blir i hjärta och hjärna då! Grät på vägen till jobbet.
Men jag vet ju att dom är jättegulliga där också och att det bara är för att vi inte lämnar där mer än en gång i månaden. Klart hon är lite blyg och försiktig då. Våran fina "lilla" tjej.
Det går ju över. Men att se henne sådär fruktansvärt ledsen är så jobbigt!

Efter en mycket bra dag på dagis för henne följde hon med farmor hem. Anders och jag åkte in till Uppsala för att handla lite kläder till festen imorgon. Det började bra med vår shopping. NOT!
Killar och kläder. Eller snarare Anders och kläder! Men till slut så hittade vi lite till honom och lite mer till mig :)
Jag hade presentkort som jag fått av honom när jag fyllde år. Så lite födelsedag+festkläder fick jag av honom.
Angelica, nu har jag dom där skorna ;) haha.
Jag ska däremot ut och jogga mer. Rumpen är lite bredare än vad jag vill ha den ;) Men det fixar jag lätt, för jag är så jävla bra. Skam den som ger sig.

Han träffa Lisan en liten stund. Myste och byggde pussel.
Sen tog jag min kärra och åkte ut till "stugan". Jag tog ett bad. Jag tycker det är jättemysigt att lägga mig i badet. Men jag ligger där högst 10 minuter. Sen är jag nöjd. Men nu är jag som en ny människa. Har bara lite småfix kvar på den här kroppen så ska det nog funka några år till ;).

Nu ligger jag i sängen, det är alldeles tyst. Lisans säng är bäddad, jag vill ha sängen obäddad med en liten skruttis Lisan brevid mig! Men hon sover hemma hos sin fina pappa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar