lördag 18 februari 2012

Skandalus

Då sitter jag här igen, har kikat på melodifestivalen. Det var det sämsta val man kunde gjort idag.
Vilken soppa, inte någon låt var bra. Fanns väl någon med lite ljusglimtar i. Men inte mycket att hurra för.
För att inte säga för mycket, så säger jag bara.... Hur kan en författare vinna i melodifestivalen? När den personen inte ens vet vad en melodi är. Ska man inte sjunga i en låt? Isf kan jag med vara med nästa år. Om det enda man behöver göra är att dansa lite taktlöst och säga några ord ibland, klappa händerna klarar jag nog också av.
Det där fixar jag lätt! Och får en jävligt bra grej att skriva in i mitt CV sen. "Även vunnit melodifestivalen 2013"
SKANDAL, tror jag att jag kan få säga.
Nästa vecka ska jag kolla på Gladiatorerna tänkte jag precis skriva. Men det tror jag knappast jag ska.
För nästa lördag är det jag som sitter hemma i min systers soffa som jag älskar nästan lika mycket som henne själv:) Vill också ha en sån soffa!
Då ska det mysas och skrattas och ätas massor av gott! Fast det har jag slutat med efter den här helgen. Men bara jag får vara med henne är jag glad. Hon innehåller ju allt det där en god godis innehåller.

Idag när jag höll på att vika tvätten fick jag hjälp av lisan (2,5 år).
Hon kunde minsann vika sina egna trosor och byxor o jag vet inte allt.
När jag sen säger " Det är tur att mamma har dig gumman, som hjälper mig"
Då skrattar hon till lite och tittar upp på mig o säger "Jadu mamma" Så tar hon sina trosor och går. Det värmer i hjärtat att få se sin lilla tjej säga något lite som det. För det var verkligen som att," mamma det är verkligen tur att du har mig, för annars skulle du inte klara det här". Mitt lilla hjärta.

Nu vart jag ofantligt sugen på en cider och lite sommarkvällar! Cidern kanske man skulle ta o fixa, dock kan jag inte fixa sommarkvällen än. FAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar