söndag 8 juli 2012

Vikten är ett jävla påfund

Vilken seg dag, jag har ingen ork alls i kroppen. Känner mig orkeslös, ledsen och allmänt less.
Hade tänkt tagit en lång promenad ikväll, men kom på alla möjlig anledningar för att slippa. Jag vet att jag mår bättre av att rör på mig. Men ändå orkar jag inte.
Känner mig förvirrad över allting.

Anders sa åt mig att gå upp och ta en långdusch så skulle han och Alicia ta en promenad med Skrållan.
Riktigt skönt att bara stå där i duschen. Men kom på mig själv att det skulle vara bra mycket skönare att stå där och vara nöjd över mig själv. VAFAN, säger jag bara. Varför låter jag mig sunka ner mig såhär. Jag var ju så nöjd med mig själv och mig kropp. Nä, Tamefan så drycker jag i mig massor av skit och lägger av med träningen helt.
Så ännu en gång tänker jag ta tag i mig själv, sparka mig själv i arslet så jag blir nöjd, nöjdare med livet och mig själv. Det är inte så jävla svårt. Tar inte så lång tid men ger så mycket mer!
Imorgon är det Måndag ;) Måndagar. Det är då allting händer, börjar.
Nu har jag bestämt mig! Såhär kan man ju inte ha det. Det är ingen som kan ändra det här mer än jag.
Det är inte så illa som det låter. Är inte så att jag lider av fetma direkt ;) Men min kropp mår inte bra av dom här extra kilona och inte jag heller. Min kropp och jag är väl ungefär samma sak ;) Men jag är inte den här kroppen, jag har en annan kropp. En kropp jag är nöjd över.
Nu när jag sitter här och skriver, så kommer jag underfund med varför jag är lite nere tror jag...

Skulle man ta fram godis skålen för sista gången då kanske ;) Fasiken kom ju på att jag har min älskade Weinernougot glass hemma i Valö. Men jag måste få unna mig något gott någon gång. Är ju ändå sommar.
Men att bada i vassen är också rätt trevligt, Juhu, bland gäddorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar