fredag 8 juni 2012

Funderingar

Fredag den åttonde juni. Shit, vart tog maj vägen?
Dagen började toppen bra, tidig morgon. Var alldeles tyst när jag gick ut imorse. Vad härligt det är att bo på landet. Jag har kommit fram till det. Jag är en på landet tjej. Jag måste bo på landet. Här är jag lugn.
Lika nu på kvällen när lisan och jag var ute. Vi stod alldeles stilla under äppelträdet. Det ända som hördes var bina i äppelträdet. Jag älskar när man nästan kan ta på tystnaden på landet. Det där lugna!

Nu ligger det en söt liten tjej i sin säng här bredvid mig. "Ajaj om dig mamma" var det sista hon sa innan hon stängde sina blå. Vi brukar alltid avsluta dagen med att prata om vad hon har gjort och om dagen varit bra.
Hon berättade vad mormor och hon hade gjort och att morfar grillat kött (ungen älskar kött). Att vi varit till affären och köpt klänning och ny "plånka". Värmer i mitt hjärta när jag ser hur lycklig hon är.
Nu på kvällen satt hon i sin morfars knä och läste "morfartidning" dom diskuterade skogsmaskiner, grävmaskiner och hon skulle minsann köra skogstraktor i "sommarn", morfar skulle sitta i bak och hon skulle köra. När jag såg dom satt där vid köksbordet ville jag bara stanna tiden. Är så himla glad över att hon har så fin kontakt med sin morfar och mormor med så klart. Nu blir jag blödig!
Jag älskar min mamma och pappa så det gör ont, jag litar på dom till hundra! Dom finns alltid där har alltid funnits där! Jag göra vad som helst för dom, för det har dom gjort för mig!

Jag har såna funderingar.
ibland undrar jag om jag försöker helt i onödan. Men samtidigt försöker jag ju för något jag vill.
Men samtidigt så kanske det är fel. Jag tappar mig själv i så mycket, det tar sån energi. Då kan jag inte vara mig själv och då är det ju inte som jag vill ändå.
Missförstånd sägs det mycket. Men är det egentligen? Ibland tror jag bara att vi tänker eller iaf känner så jävla olika. Vi försöker och strävar kanske efter samma sak. Men på så himla olika sätta.
Nu bara babblar jag. blir trött på mig själv. Så jag chattar lite med en vän istället :)

hejs!

1 kommentar:

  1. Har du handlat upp allt eller finns det något kvar imorrn ;) ?

    SvaraRadera