söndag 10 juni 2012

Fredag,lördag, söndag

Nu var det ett tag sen jag skrev här.
Tänkte väl att jag kunde skriva några rader nu då. Var ska jag börja?
I fredags åkte mamma jag och lisan till Thuns, fanns mycket fint där. Det provades och köptes INTE.
Lisan hittade två klänningar och så åt vi glass och myste i solen. En helt fantastisk dag. När vi kom hem hade pappa grillat och vi åt god mat.
På kvällen bröt kaoset ut i mig igen. Allt gick åt fanders. Så för att rädda upp det där.
Så drog syster jag och lisan till Thuns på lördagen :). Då KÖPTES det istället. Jag gick ju och kikade på skor där på fredagen. Fastnade för ett par. Men var för snål. På lördagen var jag inte för snål. Så nu är jag ägare av ett par kilklackar. Funkar både till vardags och fest.

När vi kom hem från Thuns där på lördagen hade jag fått ett trevligt sms av min älskade lillebror.
"Klockan halv två kom lill killen :)" Det tårades i systers blå ögon då. Lillebror har blivit pappa.
Han kommer bli en underbar pappa till Aron som han så fint ska heta.
All lycka till Jonathan och Sandra! Ni båda är underbara! Faster längtar efter att få se lill prinsen.

Idag har vi tagit dagen som den kom lite. Vi har lekt, slöat, druckit kaffe snackat skit.
Lisan är nu hos pappa Anders. Vi åkte ner dit och så åt vi mat, sen vart vi bjudna på glass och kaffe. Lisan tog bara en glass :)

På vägen hem poppade jag järnet och grät. Har så himla mycket känslor i kroppen. Jag måste våga visa och ta fram dom även för Anders. Han vill ju finnas för mig. Som sagt vi båda har mycket att jobba på.
När jag kom hem, fanns det fortfarande massor kvar fast jag hade gråtit floder. Så jag och min fina Skrållan tog oss en spring/gå fort runda i skogen. RIKTIGT skönt måste jag säga. Efter det tog jag en "bli ny människa" dusch. Så nu känner jag mig ju som den Camilla jag är faktiskt :).
Efter det ringde jag till Anders. Och tänka sig, vi kunde prata "jobbiga saker/känslor/tankar" och vara lugna. Vi vart inte irriterade eller struntade i att lyssna på varandra. Ett steg i rätt riktning.

Nu har det druckits lite te, så nu är det väl sängen som väntar. Det jobbigaste är att inte få pussa på lisan och säga "Sov gott, mamma älskar dig" och få en kram tillbaka "gnatt gnatt, Ajaj om dig"

Älskar min lilla Lisan, men nu ligger hon och sover. Har jag tur får jag träffa henne imorgon också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar