måndag 23 april 2012

Inre kaos

Ett inre kaos.
Kan ni tänka er, ledsen, besviken, arg, bitter. Ja jag är fan bitter. Eller börjar bli.
Det stämmer inte med den personen jag EGENTLIGEN är. Jag är glad, sprallig, skojig och GLAD helt enkelt. egentligen var det ja. För nu är det så att jag är inte GLAD, nej jag är jävligt arg och ledsen. Det på grund av att jag är så besviken.
Snart är det sommar, vill man vara arg då? Nej, eller hur det känns väl jävligt onödigt.
Att hela tiden gå med tårarna bakom ögonlocket som bara vill komma ut när som helst. Det är fan inte roligt när man egentligen vill vara glad och busig. Ja men var det då, tänker och säger en person till mig.
Det är inte så himla lätt att vara glad när man inte är glad på riktigt.
Känna inre ro i kroppen det är vad jag söker efter tror jag. Har jag det och är trygg med mig själv och tillvaron. Då är mitt liv komplett.
Min älskade lilla unge får en fantastisk mamma. Min syster får en glad och sprallig lillesyster så som hon känner mig. Inte någon som sitter och grinar och bara har det jobbigt hela tiden. Är en sån människa rolig att vara med? SVAR. Nej! Vafan ta tag i problemet. Som om jag inte gjort det. Har försökt, försökt, försökt.
Jag har FÖRSÖKT! Men hur länge ska man försöka då? VA?
Jag måste skaffe mig ett fast jobb. Jag ska ta ledig från jobbet någon vecka. För att ordna upp allting.
Jag ska se framåt nu. Nästa fredag den 4 maj är det jag som ska mysa med mina fina. Helgen efter om jag överlever stadsloppet ska jag mysa i härlig Rättvik med finaste syster.
Sen är det nog jag som har fått i mig lite energi.

Jag är en bra människa med fina ögon och ett fint leende. Nu ska jag försöka glömma hängbuken och ringarna runt ögonen och åka iväg med finaste dottern till sitt dagis och sen iväg och jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar