söndag 1 april 2012

Dagen

Hej!
Nu var inte dagen lika piss. Anders satt på blocket och tittade. Och hittade en bil jag ville ha, en volvo v60.
Var jättebra pris på den och han var den som förs ringde . Så Anders och Alicia är påväg in till stan nu för att kika på den. Hoppas hoppas vi kan köpa den. Den var röd och bara skrek mitt namn.
Måste ju ha en nyare bil känner vi.
April April din ruttna sill, jag kan lura dig hur mycket jag vill.


Dagen har gått i rasande fart. Har hunnit med världens största strykberg. Känns så bra när strykkorgen stor alldeles tom. Men mer väntar i maskinen. Sen en maskin till. Sen är alla kläder i garderoben.
Så det är det jag har egna min tid till idag. Bjöd ner mamma och pappa på fika. Men jag hade glömt att pappa ska ut och jobba natt. Så vi tog glass och kaffe själva här hemma.
Men det är en sån dag som skulle behöva ha lite mamma och pappa kramar. Allt är bara så tungt just nu.
Jag är arg-ledsen-sur-irriterad-besviken. Jag vet att det bara är jag som kan ändra på min inställning.
Men det är inte så himla lätt när jag vill att han ska förstå känslor. Som är åt helvete svårt. Ännu svårare blir det väl för han när jag bara säger "Det är så mycket jag skulle vilja berätta för dig, som gör att jag är såhär".
Svaret jag får är "jaha". Kan säga att det inte blir lättare då. Men sån är jag.

Igår hade jag planerat så mycket. Som det bara blev kattskit av. Jag ville verkligen att allt skulle bli perfekt! Sen vart det ju inte riktigt så. Det hänger kvar idag. Jag är så besviken. Jag hade ju "kämpat" så för att vi skulle ha det mysigt. När det inte blir som jag har tänkt. Ja då kan jag vara lessen i flera dagar. Skitsamma!

Nu är jag hemma själv. Är skönt att få vara själv. Anders och Alicia är in till Uppsala.
Han ville att vi skulle åka allihopa. Men kände att jag inte hade någon lust. Det var min ide från början imorse.
Men då funkade ju inte datorn och hit o dit för honom. Så då "gick ju jorden under" Så då tappade jag lusten.
Så min lust hade inte kommit tillbaka sen heller när det väl passade honom.

Fan va jag är bitter! Men jag får vara det. Det är sån tid nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar