söndag 29 april 2012

Dagen som varit och lite till

Det här har nog varit en av årets bästa dagar med min älskade lilla tjej.
Dagen började med frukost för hela familjen tillsammans. Efter det så hade Alicia och jag en hemlis att göra som bara hon och jag visste.
Efter att vi gjort oss redo och snygg så begav vi oss till Alunda där det skulle handlas cykel. Alicia vad så himla glad och jag med. Vi körde fel. Kan man tänka sig annat när jag sitter bakom ratten. Men vi fick bara se mer av Söderby än om vi åkt rätt direkt:
När vi köpt cykeln åkte vi till Uppsala. Bara lisan och jag, åh det var så mysigt. Vi hade så himla roligt bara myste omkring ingen stress bara hon och jag. LYCKA! Inget bråk "monstret" som gärna brukar vilja komma fram i Uppsala kom aldrig fram idag :). Även hon var så glad att "monstret" stannat hemma. När vi sen skulle köpa kläder till "lill"kusin var det en tjej som var energisk. Vi skulle KÖPA allt kan man säga. "Den sin" "mamma, köpa den"? Men sen hittade hon kläder som han skulle ha. Jättefint vart det. Jag valde också lite. Men mest hon. Längtar efter att få se honom.
När vi satte oss i bilen påväg hem slocknade hon direkt.

Vi skulle ha grillar korv när vi kom hem. Men eftersom jag var så himla hungrig så var jag tvungen att ha mat typ direkt. Så det vart hamburgare från grillen. Som vi dessutom avnjöt i solen på trappan.

Vi har hunnit provcykla "nya" cykeln, krattat löv och kastat bort pinnarna, lite kvar tills imorgon.
Har en svag tanke om att gå upp tidigt och fortsätta. Är skönt att vara ute när det är alldeles alldeles tyst.

En sån känsla fick jag när jag var ut med Skrållan nu på kvällen. När jag kom ut från Österby och var som lite "ute på landet känsla", när jag gick där, solen lyste det var alldeles lugnt och tyst. Korna gick och betade i hagen. Just där när jag gick där tänkte jag "Fan vad bra jag har det"..... Men samtidigt har jag dom där jobbiga känslorna som jag inte kan övervinna! :( Men jag har det ju bra. Men det är känslorna som förstör allting. Eller det är inte MINA känslor som förstör allting, jag är glad att jag har mina känslor. Men man kan inte bara glömma allting för att sen glömma igen och inge och inge, nej så funkar det inte i min värld. Man måste LÖSA problemen.. Men men.

Eftersom det var så himla skönt ute nu på kvällen bestämde jag mig för att vila i 20 minuter för att sen ge mig ut på en jogging runda. Tog en liten längre sväng ikväll. Gick faktiskt bättre än förväntat. Ger man sig bara fan på att klara av det så kommer det nog gå :) Kände mig riktigt duktig. Imorgon, ska det börjas göra plankan också, så man är riktigt snygg i sommar ;)

Syster var så snäll att påminna mig om att deklarera också. Så nu är det med gjort. "money money"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar