tisdag 21 februari 2012

PowerWalk / Vägskrapa

Då var promenaden gjord.
Jag bestämde att vi skulle gå runt Dannemora, men tog en liten "skogigare" promenad på vägen hem. Det var betydligt jobbigare än vad jag hade föreställt mig. Det slirades och halkades en hel del. När vi sen kom ut på vägen igen och såg lite ljusare på promenaden, det var ju bara några kurvor och en raksträcka kvar. Så då skulle vi ta det lite lugnare hade jag tänkt, mysgå den sista biten. Det var då vi vart  jagade av en vägskrapa ;) Herrejävlar vad fort jag kunde gå. Skulle kanske ha en vägskrapa med sig på varje promenad. Då lär man ta ut sig i alla fall. Jag vart mer slut än Skrållan. Väl hemma tog vi igen oss på trappan där solen låg på så fint.

Nu sitter jag och väntar på att Anders, Alicia och syster Angelica ska komma hem.
Jag pratade nyss med Anders o sa att vi kanske skulle ta och äta korv och makaroner idag. Men så kom jag på att födelsedagsbarnet kommer ju, så varför inte slå till med blodpudding, vitkål och lingonsylt. Fan så snålt tänker ni säkert nu. Men så är det inte, kanske lite. Men det är så att syrran äter inte korv. Men vet att hon gillar blod ;) Så det var det som var tanken. Snällt va?

Skrållan myser i solen efter promenaden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar