lördag 25 februari 2012

Lördagen.

Idag är det lördag.
Dagen började 9.20. Eller det var då Alicia och jag gick upp. Vi startade dagen med frukost och bara tog dagen som den kom. När det var som värst väder ute, "snöstorm" så tog Skrållan och jag en promenad. Det var skönt i början, när vi börjar närma oss simbadet, var det fortfarande skönt, att gå där i sina egna tankar.
Så vi tog den längre svängen. Jag ångrade mig så. För då vart "snöstormen" värre. Skrållan var helt vit av snö och det kändes som nålar som träffade mina ögon.
När vi började närma oss hemma, började mina tankar gå... Åh, snart hemma, en varm dusch sen bara sätta mig ner o ta det lugnt med en kopp kaffe, kika lite på datorn.
Väl hemma så hade Anders och Alicia åkt. Så vilka fick stå ute och vänta, eftersom fröken smart inte hade tagit med sig nyckel. Jag frös som en tok. Sur vart jag också. Så lång tid tar det inte att åka till sågen och affären!
Men förstod att dom åkt till någon. Rätt hade jag.
Istället för att ta den där varma duschen, städa jag hela nedervången, sen tog jag den varma duschen. Så nu är jag som en ny människa. Kaffe vart det inget. För vi hade ingen mjölk hemma. Då vill jag inget ha.

Ikväll blir det myskväll hos min älskade syster! Tänkas, då får jag vara lugn och glad ikväll också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar