måndag 27 februari 2012

Kvällspromenad

Nu har Skrållan och jag varit ut på våran lite längre promenad, som oftast sker på kvällen.
På hemvägen vart vi nerskällda av ett gäng "moppar" alltså hundar. Det var typ ett gäng, sisådär 6 st tror jag dom var.
Min skrållan bara gick förbi och var så himla duktig! Men det har hon alltid varit.
När jag gick och lag Alicia somnade jag nästan brevid henne i sängen. Tänkte för mig själv hur i hela friden jag skulle orka mig ut på en promenad. Men vovven måste ut och jag med. Så det var bara att klä på sig varma kläder och ut och traska. Är ju riktigt skönt bara man kommer ut. Skrållan är så glad när vi är ute och går. I mellan åt stannar vi för lite gos. Jag har inte fattat det där med hund förut. Men Skrållan gör så mig glad!

Har börjat få ont i mina benhinnor. Det får jag direkt, fattar inte. Inte går det över heller. Även om jag vilar och tar det lugnt som man ska. Det kommer ju tillbaka direkt igen. Så jag skiter i att vila.

Nu blir det lite te och päron.


1 kommentar:

  1. Hundar är ju livet ;) och ungar för din del då hehe. Fan va nyttigt, jag käka GLASS, jahapp där försvann den sockerfria zonen ;) KRAMKRAM

    SvaraRadera