fredag 17 februari 2012

Andra försöket

Jag försöker mig på ett till, min syster får hjälpa mig sen.

Livet blir inte alltid som man tänkt sig hörre ni. Det är mycket svårare än vad man tror, när man sitter där som liten flicka och är runt 7 år kanske. Man tänker att man ska träffa världens snällaste kille, vara lycklig JÄMT,aldrig bråka och gråta. Bo i ett fint hus, som aldrig behöver renoveras, ha många många barn som är dom snällaste och gladaste barnen i hela världen. Bara ha det så där jävla bra helt enkelt.

RIKTIGA livet är kanske inte riktigt så där jävla bra och enkelt jämt. Nej jag är inte bitter, jag är jävligt glad!
Men det är sanningen ju. Man får många slag i magen man får många sömnlösa nätter... Ja ni vet.
Sen kommer dom där som tror dom har varit med om ALLT i livet, fast jag vet, att jag varit med om så mycket mer.Det är bara det att jag skriker inte ut det till halva världen. Det är ett ända stort känslohav som stormar i min lilla lilla kropp, som för övrigt inte är så liten längre eftersom jag har haft sånt enormt sug efter godsaker den senaste tiden.
Ja vi ska ha en liten knodd! Kan ni tänka er det bor en liten varelse i min mage! LYCKA! Lisan ska bli storesyster!
Nej just det, så enkelt var det inte, det RIKTIGA livet pratade vi om nu ja. Inget mer än mat och lite gaser som  får min mage att se gravid ut, ja och lite godis och kakor förstås.

Jag har en man, jag har en dotter, jag har två katter och ett hus. Jag är glad över det! Jätteglad, allra helst över min älskade dotter som betyder allt för mig! Jag skulle inte ha något liv om jag inte hade henne :) Hon gör mig till den jag är. Hon är den som får mig att le det första jag gör när jag vaknar. Hon är den som får mig att tänka till på vad livet går ut på, det är hon som överöser mig med kärlek. Älskar dig mitt lilla hjärta!

Mina katter kan vi kanske hoppa över, dom hårar så förbaskat. Nej förresten, dom älskar jag också. Min lilla Sture, Och min lilla Ammis, Mongo Ammis, och min homosuxuella Sture. Ja, jag använder ord som MONGO och HOMOSEXUELL hej vilt jag, men jag använde dom till några kissemissar som jag älskar. Så ni behöver inte fråga om jag har något emot mongon och homosexuella. För det har jag verkligen inte. Jag älskar alla som dom är!

Min man då? Hm, min lilla Anders. Vi har det inte lätt Anders o jag. mycket har hänt. Inget som någon annan behöver veta. Vi skulle aldrig vara otrogna mot varandra, skulle aldrig gå bakom ryggen på varandra. Men man kan såra varandra så oerhört mycket ändå, genom att inte lyssna och förstå varandra. Har man varit ihop sen man var 18 så tror man att man känner varandra utan och innan. Men det är bara det att påvägen till att bli vuxen händer det så himla mycket. För oss hände det lite för mycket! Vi han liksom inte riktigt med, men körde på. Men vi tror oss veta vad den andre vill osv... Nu spårar det här o ingen fattar nåt ändå.
Jag älskar Anders, eller tycker om honom väldigt mycket kan vi säga. Det är bara det att vi inte riktigt lyssnar på varandra alla gånger. Han har sårat mig, jag har sårat honom. Men jag hoppas vi löser det här. Eller vi SKA lösa det här, på något sätt. Vill man något så funkar det ju. Bara man är med på det båda två.

Sen hade jag ju ett hus också.
Ett väldigt fint hus, men ligger lite fel för att vara i min smak. Jag har många ideer med det här huset.
Jag vet precis hur det skulle kunna se ut, tapeter, färg, inredning. Åh vad roligt!
Men så kommer man till allt det som ligger bakom, allt skit! Då tappar jag lusten.
Jag vill ha ett annat hus, jag vill börja om.

Men jag vill fortfarande ha, Mitt lilla hus, min dotter och man och kissemissarna ;) Men lägga allt bakom mig och börja om. Få se hur den här sagan slutar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar