söndag 22 juli 2012

Regn regn

Har sitter jag med ett dunkande huvud alldeles alldeles ensam på altanen. Skönt är det. Tyst och lugnt. Precis vad jag behöver. Lugn och ensamt.
Alicia och Anders åkte till Farmors stuga och skulle bada, leka och fika med dom andra.
Jag valde att stanna hemma och bara vara.

Idag är en dag där jag vill trycka på paus och allt står stilla. Skönt. Slippa bry sig.
Idag är en sån dag när jag bröt ihop för att jag råkade missa lite när jag målade om en tånagel. Precis efter när jag reser mig upp slår jag i huvudet i snedtaket så det blir en smälla som inte kan kallas mer än en frontalkrock, alltså illa utgång! Ja det är en sån dag alltså där det inte behöver mycket till för att lilla millan ska börja gråta.

Nu när jag kikar ut här från min inglasade altan ser jag att det regnar. Ganska skönt att sitta här ute och höra regnet smattra utanför. Var inte lite regn det vart heller. Störtskur :)

Nu har vi bestämt när vi ska åka på semester. Komma iväg en lite sväng och bara stänga av. Hoppas att vi klarar "pressen". Tror det är att vi är så lika fast ändå så olika. Vi tänker inte lika om hur man känner.
Känslor är svåra saker. Allra helst när vi är som natt och dag när det gäller det.

Nu ska jag kika boende till vår semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar