fredag 13 april 2012

Segast i stan

Idag var det en kort dag på jobbet. När jag kom hem vart det lite kaffe.
Sen var det tänkt att Alicia och jag skulle åka och fira Anton på 1-års dagen. Men eftersom jag kände redan på jobbet att febern var tillbaka och jag var allmänt krasslig så bestämde jag mig för att stanna hemma och ta det lugnt.
Lugnt var det ja. Har inte suttit still en enda sekund. Anders tog ledigt från jobbet idag för att greja i garaget.  Så vem ska ta Alicia? Jo, jag. Så vi har plockat undan påsken och vi har varit och handlat. Min älskade lilla tjej. Jag har några treo i kroppen så det funkar bra ;) Det finns alltid något att plocka med, allra helst när karln i huset varit hemma själv. Han tror nog faktiskt på riktigt att sakerna man tar fram, kan springa tillbaka till lådor och skåp själva. Verkar ju väldigt fiffigt. För det är ju också det dom gör. För den som springer där och tar bort allt är JAG! Blir förbannad på mig själv. Men jag hatar när det ser ut som fan. Det skulle det göra om jag inte plockade och plockade och plockade hela tiden.
Idag ska jag göra kyckling/skagenpanna till middag. Få se hur det smakar.

Jag har fått för mig att ha hissgardiner i vårat vardagsrum. Men eftersom vi har jordens bredaste fönster tog i lite där. Så är det inte det lättaste att få tag i. Finns aldrig i det måttet jag behöver.Jag måste alltså sy själv. Jag har gjort det förr. Men nu är jag less på att sy. Allra helst när maskinen inte vill som jag vill. Funderar på att specialbeställa från JOTEX faktiskt. En liten slant extra. Men hellre det än att bli sådär jätteförbannad på symaskinen.

Åh, nu vart jag påmind om statsloppet igen ;) haha.
Nu sover lilla Lisan på soffan. Tror inte hon heller är riktigt på hugget.

Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar